Încă din perioada interbelică, Prahova era tranzitată de numeroase autovehicule care se deplasau către Transilvania sau doar spre Valea (superioară a) Prahovei. Trafic intens, pentru acele vremuri, incidente pe măsură. În 1939 au avut loc mai multe astfel de evenimente rutiere destul de grave în Prahova, exact pe actualul traseu al DN1.
La 11 august 1939, un camion care aparținea Străjei Țării, venind dinspre Brașov, încărcat cu lăzi goale, în care transportase zarzavat, a derapat. Șoseaua era udă, iar șoferul care conducea cu 40-50 km la oră a intrat în șanțul de lângă drum. Șoferul a murit, dar alți doi bărbați, care se aflau în cabină, au scăpat cu răni mai ușoare. În camion se afla și un bulgar care a fost internat la spitalul din Câmpina.
DN1 trece prin comuna Bănești, de aceea, și aici, au loc nenumărate accidente, atât acum, cât și în 1939. La 2 decembrie, un alt camion care se îndrepta spre Brașov a frânat brusc în Bănești, iar șoferul a dat de volan la dreapta, pentru a evita o mașină care făcuse același lucru pentru a nu intra în coliziune cu…o căruță. Camionul l-a băgat în spital pe sergentul Duica Nicolae, din Reg. 65 Artilerie, care nu se știe cum și de ce se afla acolo. Acesta a fost internat la Spitalul din Câmpina (care încă de atunci asigura cazurile grave de pe un sector important și dificil al proto DN1).
O altă zonă în care se produceau și, în continuare au loc dese accidente, este sectorul din comuna Puchenii Mari. În noaptea dintre 7/8 aprilie 1939, o mașină condusă de un anume Dumitru Andreescu, PUBLICIST din București „din cauza vitezei prea mari, a intrat într-un pom. Conducătorul a suferit leziuni grave, iar trei ocupanți au suferit răni ușoare. Răniții au fost pansați la spitalul din comuna Puchenii Moșneni”.